מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
מועמד פסיבי מתייחס לאדם שלמרות שאינו מגיש מועמדות פעילה לעבודה, עשוי להיות פתוח להזדמנויות חדשות אם הם מהדהדות עם יעדי הקריירה והעניין שלו.
מועמדים פסיביים לרב אינם גולשים באתרי דרושים או משקיעים מאמצים למציאת עבודה. אפשר להגיע אליהם באמצעות נטוורקינג, הפניות של עובדים או גיוס אקטיבי (פניות יזומות) ברשתות חברתיות (כמו גיוס בלינקדאין או גיוס בפייסבוק).
הפעלת מועמדים פסיביים דורשת גישה שונה בהשוואה למחפשי עבודה אקטיביים. אסטרטגיית הגיוס חייבת להיות מותאמת אישית ומושכת מאוד, תוך שימת דגש על היתרונות וההזדמנויות הייחודיות שהתפקיד החדש מציע על פני תפקידם הנוכחי.
למגייסים ולמנהלי HR, הקמת מאגר מועמדים פסיביים חלק מהותי ביצירת אסטרטגיה לגיוס עובדים, שכן אנשים אלו הם לרב מיומנים ועשויים להביא תובנות ויציבות לתפקיד, בהתחשב בכך שהם אינם נמצאים במעגל של שינויים תכופים בעבודה, ו/או בעלי מסוגלות לנהל משא ומתן עם מספר חברות.
עם זאת, המרת מועמד פסיבי למועמד אקטיבי יכולה להיות מאתגרת. כדאי לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון והבנה עמוקה של שאיפות הקריירה והמניעים האישיים של המועמד. מגייסים צריכים לתקשר בצורה ברורה, להדגיש היבטים של התפקיד שתואמים את הערכים והיעדים המקצועיים של המועמד, כמו איזון בין עבודה לחיים, תרבות חברה, התקדמות בקריירה ויתרונות אחרים.
בעוד שקשה יותר לשכנע מועמדים פסיביים, הם מייצגים לעתים קרובות פוטנציאל לא מנוצל, המסוגל להניב יתרונות משמעותיים לארגונים המעוניינים למלא תפקידים קריטיים עם כישרונות מהשורה הראשונה. אם תצליחו לגייס מועמד פסיבי, להוביל לחווית מועמד גבוהה ולתמיכה מצידו במהלך מיתוג מעסיק – ניצחתם!!!