קידום אתרים אורגני – SEO – התאמה למנועי חיפוש מתאר רצף פעולות לטובת שיפור הדירוגים האורגניים באינדקס חיפוש. עוד לפני עידן הרשתות החברתיות השחקנים הראשיים במגרש היו מנועי החיפוש – גוגל, יאהו, בינג ועוד, אתרי אינטרנט עמלו במרץ על מנת לשפר את המיקום האורגני שלהם בדף תוצאות לאחר הקלדת מילת מפתח או ביטוי שמתאר את עשייתם.
ככל שהמיקום/הדירוג גבוה יותר, כך גדלים הסיכויים שהתנועה לאתר תגדל. נניח שאתם מחפשים טיסה לניו יורק, בדף התוצאות יופיעו 10 תוצאות אורגניות ועוד מודעות פרסום בחלק העליון או התחתון. מודעות הפרסום (עד 7 בכל דף תוצאות) מבית גוגל אדוורדס הן פרסומות שמפנות לאתרי אינטרנט שונים וכל לחיצה על תוצאה כזו, עולה למפרסם כסף.
מיקום המודעות בחלק העליון או התחתון, אינו מצביע על טיב האתר, איכות, וותק, אמינות וכל דבר אחר, אלא מודעת פרסום לכל דבר.
בחודש פברואר 2016 גוגל ביצעה שינוי במיקום התצוגה של מודעות הפרסום וביטלה את החלק השמאלי וריכזה את המודעות בסדר הרץ של התוצאות האורגניות. כך שבביטויים תחרותיים תוכלו למצוא 4 תוצאות ממומנות בחלק העליון ועוד 2-3 בחלק התחתון (אחרי 10 התוצאות האורגניות), מה שמטעה הרבה גולשים.
במקביל, בחיפושים הנוגעים לנושאים מקומיים, תמצאו תוצאות חיפוש יוצאות דופן בצורת מפה או דירוגים. אלו הם תוצאות מקומיות (לוקאליות) המציעות תצוגה עשירה ומובלטת. לדוגמה: חיפוש מסעדה בתל אביב בגוגל, יציג לכם דף תוצאות הכולל בין היתר תוצאות עשירות מקומיות של מסעדות באיזור תל אביב.
אותן תוצאות נבחרו על ידי אלגוריתמים שונים או כללים שגוגל קבעה לטובת הצגת התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורכם. אותם אלגוריתמים מבוססים סמנטיקה (LSI) ומצליחים לזהות מספר דפוסים בו זמנית ואף לזהות נסיונות להטעיית המערכת. אחד עדכוני האלגורתמים שנועדו לטפל בקישורים חשודים (קישורים שמפנים לאתרכם) הוא פינגווין שעבד נמרצות בשנת 2011 ופעל לטובת איתור אתרי אינטרנט שזכו למספר קישורים רבים המצביעים עליהם.
מה משפיע על תהליך קידום האתר?
ישנם מספר פרמטרים שתורמים לתהליך קידום האתר וביניהם: רלוונטיות, איכות התוכן, מבנה האתר, תנועה מרשתות חברתיות, אמינות (הצבעות אמון), וותק, התאמה לניידים וחווית המשתמש, זמינות השרת, וכל דבר שקשור להתנהגות הגולשים. ומנגד ישנם מספר פעולות שעלולות לפוגע בדירוג אתרכם. בעבר היה נהוג לשתול מילות מפתח בצורה מוגזמת בדף, כיום גוגל רואה את זה בעין לא נעימה. רכישת קישורים, הסתרת מילות מפתח, משקל מוגזם של דף ועוד.
רוצים להיחשף לעולם קידום האתרים? מוזמנים לסדנת SEO במסגרת קורס מדיה חברתית.