התקשורת החזותית הפכה להיות אבן היסוד במדיה החברתית. תמונות מייצגות את 'האני הפנימי' של אנשים, חברות ותאגידים. היכולת ליצור ולהוביל שיח ברשת באמצעות תוכן חזותי הפכה להיות הבסיס ליצירת אסטרטגיה דיגיטלית בארגונים ב 2016.
תמונות הפכו להיות פופולריות יותר מאי פעם, עד כדי כך שבחלק מהגדרות התפקיד של מנהלת מדיה חברתית באתרי הדרושים מבקשים ידע בצילום או בקיאות בתוכנות לעריכת תמונות. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והניידים מצטיידים במצלמות מתקדמות, לנו – מנהלי המדיה החברתית יש אפשרות להפעיל את הלקוחות ולבקש מהם להנציח רגעים חשובים בזמן אמת.
כבעלי עסקים או כמנהלים בארגונים עליכם להבין את המשמעות של יצירת תוכן חזותי לטובת מיתוג, חשיפה ופרסום. כל התמונות מהכנסים, מהשקות המוצר, ממפגשי החברה ואפילו תמונות מאחורי הקלעים… חייבות להיות חלק מיצירת התוכן החודשית, בין אם זה עבור פרסומים באתר וברשתות החברתיות ובין אם זה לטובת יצירת קטלוג. כך בעצם תוכלו להשלים את החלק הויזואלי באסטרטגיה הדיגיטלית בארגון שלכם.
מנסיוני בתחום השיווק הדיגיטלי, התוודעתי לנושא אופטימיזציית תמונות – איך להנגיש את התמונות לגולש ולמנועי החיפוש. כידוע גוגל לא באמת מצליחה לזהות את האובייקטים בתמונה, אך בעזרת מספר פעולות אפשר לגרום לה להבין מה מצוי בהן (ראו פירוט המלצות למטה). ריכזתי עבורכם מספר דגשים שכדאי להתייחס אליהם ביצירת אסטרטגיה הדיגיטלית חזותית בשנת 2016, אך קודם לכן… לפני יצירת התוכנית חובה ל פ ת ו ח את ה ר א ש !!!
פרסום תמונות באתרים:
1. תמונות מקוריות ובאיכות גבוהה
2. הזנת טקסט חלופי לטובת אלו שסובלים מלקות ראיה
3. טקסט סובב תוכן
4. כתובת URL ייחודית לכל תמונה
5. משקל התמונה
פרסום תמונות ברשתות חברתיות:
1. תמונות מקוריות איכותיות
2. בעלות מסר ברור
3. העלאה לאלבומים עם כותרת ותיאורים (אפשר גם קישור רלוונטי)
4. תמונות מעוררות קריאה לפעולה
5. קולאז'ים
6. אינפוגרפיקות
7. הכרת גודל התמונות במדיה החברתית
כמה רעיונות לתמונות נפיצות במדיה החברתית:
1. קטלוגים
2. טיפים ופתרונות
3. מדריכי שימוש
4. מחקרים
5. ציטוטים מעוררי השראה ומוטיבציה
6. תמונות בעלות תוכן הומוריסטי
7. תמונות מן העבר
8. מאחורי הקלעים
9. תוכן שהגולש מייצר
פינת המומחים:
בערוץ האינסטגרם של חברת גוגל אפשר לצפות בתמונות מתוך התחרות 'Google 4 Doodle' בה תלמידים התבקשו להמציא מחדש את הלוגו בדף הבית של גוגל. כידוע תמונות אותנטיות, אנושיות זוכות למעורבות גדולה בקרב אוהדים.
רגע לפני שאתם יוצרים אסטרטגיה דיגיטלית ויזואלית, מומלץ לשאול את השאלות הבאות:
1. מה הקהל מצפה לקבל מכם?
נסו רגע להיכנס לראש של הלקוחות והאוהדים שלכם, מה הם היו שמחים לקרוא, ללמוד, לדעת, לראות.
2. מתי הוא יראה את התוכן?
באילו שעות נמצא הקהל שלכם, האם ביצעתם מחקר זמנים? עד כמה אתם ספונטניים?
3. באיזה אופן יש להעביר את המסר?
האם מצגת היא הדרך המיטבית להעביר מסרים או אינפוגרפיקה? מה הקווים האדומים לתמונות הומוריסטיות והאם הן עלולות לפגוע במישהו שלא במקרה?
4. האם התמונות מתאימות לכל הערוצים?
תוכן התמונות יכול להשתנות מרשת לרשת וגם המראה שלהן. באינסטגרם למשל תוכלו לשחק עם הפילטרים ומנגד בלינקדאין תצטרכו לשמור על מינימליזם.
5. איפה כדאי לי לשתף את התכנים הויזואלים שברשותי?
יכול מאוד להיות שיש עוד רשתות חברתיות לתמונות שלא לקחתם בחשבון. גם אם מדובר ברשתות חברתיות המיועדות לתמונות בלבד, שווה לבדוק במידה ונשאר לכם זמן.
איך בוחנים?
ניקח למשל את הרשת החברתית פייסבוק, במערכת התובנות שבה תוכלו לבדוק אילו תכנים היו הנפיצים ביותר, מה גרם למעורבות הגדולה ביותר בקרב האוהדים. לפי תוכן התמונה תוכלו להסיק איזה תוכן הוא עורר את הגולשים שלכם לפעולה. עם כל השמחה שבדבר, אתם צריכים לזכור שתוחלת החיים של הפרסום היא קצרה ביותר, בכל רגע נתון מתפרסמות באותה הרשת אלפי תמונות, ותמונה 'אנמית' תיעלם בתוך ההמון.
לסיכום:
על מנת לתכנן אסטרטגיה דיגיטלית חזותית אתם חייבים להכיר את פעילות הארגון/חברה/עסק ולהיות בעלי גישה לתכנים הויזואליים הקיימים. ללא תכנים קיימים ויצירת חדשים – לא ממש תצליחו לנהל ערוצים חברתיים מוצלחים בשנת 2016. כמנהלי מדיה חברתית אתם חייבים לדרוש מהלקוח ייצור תכנים ויזואליים מידי חודש – לא תוכלו להסתפק בתכנים קיימים או בתכנים שתרכשו עבורם. ללא ספק בעלי מקצוע מתחום הצילום, הוידאו והגרפיקה יזכו להגיע למעמד הרצוי בשנת 2016.