יאהו משיקה עיצוב חדשני ובלעדי בדף התוצאות שלה למשתמשי דפדפן פיירפוקס בארצות הברית. ביום חמישי 12/11/15 הודיעה יאהו על שיפור הנראות באינדקס החיפוש הכולל ממשק חזותי, מודגש וצבעוני שמכוון לגולשים מארצות הברית בדפדפן המפורסם של חברת מוזילה – פיירפוקס. זאת בהמשך לידיעה שמשתמשים מחוברים לחשבון הפליקר שלהם, יזכו לראות תוצאות מותאמות אישית.
כידוע יאהו חוותה בשנה האחרונה ירידה לעומת המתחרה הגדולה שלה – גוגל וכמו בכל משבר, גם כאן קמו נסיונות לשחזר את ההצלחה. אחד מהם התחיל לפני כשנה, כאשר יאהו ומוזילה לחצו ידיים. כחלק משיתוף הפעולה, יאהו שחררה לאחרונה תכונה בלעדית למשתמשי הדפדפן פיירפוקס בארצות הברית למשתמשי מחשב שולחני בלבד והוסיפה תצוגה עשירה אופקית של תמונות וסרטוני וידאו בחלקו העליון של דף התוצאות.
צילום מסך מתוך מנוע החיפוש של יאהו בדפדפן פיירפוקס – תצוגה ויזואלית עשירה
מה כוללת התצוגה הויזואלית של יאהו למשתמשי פיירפוקס?
כאשר מבצעים חיפוש של דמות ציבורית, סרט או משחקי ספורט, אפשר למצוא תוצאות מובילות שנשאבו ממנועי החיפוש לתמונות וסרטוני הוידאו. אם תלחצו על הכתפור הימני הסגול בתחתית התצוגה, תגיעו למנוע החיפוש לתמונות של יאהו, כנ"ל אם תלחצו על הסרטון. לפי יאהו, גולשים בארצות הברית מבצעים הרבה חיפושים בנושאי ספורט, סרטים, מופעים וכדומה וזו הסיבה להתמקדות בתחומים אלו לעת עתה.
על הצגת תוצאות של תמונות מחשבונות פליקר
'פילקר' (Flickr) היא רשת חברתית לתמונות בבעלות יאהו בעלת מוניטין רב שנים. ב 6/11/2015 יאהו הודיעה על הצגת תמונות למשתמשים מחוברים (משתמשי מחשב שולחני) מתוך הפרופיל האישי ומפרופילים שאתם עוקבים אחריהם בדף התוצאות. אותן תוצאות מותאמות אישית מוכרות לנו מהחיפוש החברתי של גוגל, בו היא החלה להציג תוצאות מתוך גוגל פלוס למשתמשים שמחוברים לחשבון ה Gmail.
על חווית משתמש ותצוגה ויזואלית של המתחרה – גוגל
התקשורת החזותית מככבת, כתבתי על זה לא מעט. מנועי החיפוש מבינים את הצורך להציג ויז'ואל בעמוד הבית להשגת תוצאות טובות יותר (פחות טקסט יותר צבעים). אותה שורה ויזואלית מזכירה לי את התצוגה העשירה של גוגל: 'גרף הידע' (Knowledge Graph) שנוצר כדי להציג מידע על מיליוני "ישויות" ידועות: אנשים, מקומות וארגונים בעולם האמיתי, אותו גרף ידע התחיל "לזייף" לאחרונה והתוצאות המוצגות הן לא מדוייקות בכלל.
בנוסף לגרף הידע, לימדתי בשנת 2013 במסגרת קורס קידום אתרים על התצוגה העשירה של גוגל לעסקים מקומיים שיצאה לעולם בחודש יוני 2013 בשם 'הקרוסלה' (Carousel). אותה תצוגה עשירה למשתמשי המחשב כללה תמונות של עסקים מקומיים עם דירוגים, מחירים וביקורות (התבססה על גוגל מקומות – Google Places) בתחומי התיירות, בידור, מזון, סרטים ועוד שהספיקה לרדת בשנה האחרונה בגלל התצוגה המקומית העשירה בניידים.
יהי זכרה ברוך – צילום מסך של תוצאות עסקים מקומיים – הקרוסלה של גוגל שנת 2013
וכאן, צילום מסך של תוצאות עסקים מקומיים בגוגל שנת 2015
התאמצות יתר? בלעדיות?
יאהו משתדלת להפיק את המירב משיתוף הפעולה עם מוזילה (פיירפוקס) והוספת תכונות חדשות לטובת מגנוט המשתמשים זה לא דבר חדש. השאלה למה רק לפיירפוקס, האם הבלעדיות הזו טובה או שהיא תשתנה בזמן הקרוב? סביר להניח שיאהו תצטרך להתאמץ קצת יותר על מנת להתגבר על המתחרה החזקה שלה, שוותיקה לא רק בתצוגות עשירות וקטעים עשירים, אלא גם בהצגת תוצאות חיפוש של טוויטר בזמן אמת, שיפורים ביוטיוב, גוגל לעסקים ועוד תכונות וסגולות.